lördag 19 februari 2011

Varthän?

Jag funderar som bäst på vad denna blogg ska bli. Vad vill jag skriva om och vad vill jag inte skriva om? Är det ok att publicera inlägg som skrivits i all hast eller vill jag vara genomtänkt och välformulerad?

Själv gillar jag bloggar som delar liv och ger aha-upplevelser. Jag gillar bloggar med många och vackra bilder. Jag gillar bloggar som både handlar om vardagslivet och om nya insikter.

Några plus och minus i bloggvärlden a la Bäckskan:
+ vackra bilder
+ delade erfarenheter och goda råd
+ all världens recept
+ inredning
+ pyssel och handarbete
+ delade aha-upplevelser
+ reflektioner över tro & andlighet
+ politiska diskussioner
+ teologiska samtal
+ boktips & recensioner
+ tips på caféer, restauranger, brunchställen osv.
+ anekdoter ur vardagslivet
+ utvecklingssamtal
+ rädda världen - tankar (miljö, välgörenhet, gott liv)
+ lagom långa listor

- dagens outfit
- sminktips
- modeinlägg
- hänt i dag, i går, den här veckan, sen julen (funkar bara ibland)
- allmänt dissande
- alltför långa listor

Vilka slags bloggar gillar du?

1 kommentar:

  1. Ifall du ska uppfylla alla + får du sluta jobba och blogga på heltid ;)

    Vissa bloggar läser jag för att jag känner eller känner till personen som skriver och därför roligt att följa. Andra bloggar för just ett intressant tema eller fler.

    Dagens outfit, bröstoperationer och för personligt uttömmande faller bort. För mycket inredning kan det faktiskt också bli...

    SvaraRadera