tisdag 26 april 2011

Tacksam

En välbeprövad andlig övning som både tränar självkänslan och ger livsglädje är att dagligen lista saker som man är tacksam över.

Idag är jag tacksam över:
  • solen
  • värmen
  • bara ben
  • fikavännerna
  • livslusten
  • nåden
  • telefonsamtalen som äntligen blev av
  • underbart god kyckling a la nakna kocken
  • paj gjord på rester för matlådor (marthapoäng)
  • påbörjad vårstädning av balkongen (undrar om någon någonsin städat under trallarna???)
  • step med Marika C
  • möten på world wide web
  • steg två på vägen till drömmen med stort D
  • kropp som är trött efter en aktiv dag

2 kommentarer:

  1. Jag är tacksam för dej :)

    SvaraRadera
  2. Ååå :) Tack det samma! Jag blev inte klar med vårstädningen av balkongen. Det är hur skitit som helst och jag kan bara skölja och torka en trall i gången i min vessa. Dessutom hade jag tappat bort numret till fönstersnubben så nu måste jag ringa vaktisen.

    SvaraRadera