tisdag 12 april 2011

Resebloggen - resans kulinariska upplevelser

Under så gott som hela resan åt vi mycket god mat och jag hade först tänkt sätta upp bilder och skriva om hela resans matupplevelser. Men nu väljer jag att fokusera på den gastronomiska höjdpunkten på fredagkväll: Søllerød Kro.
Även om jag tidigare ätit på restauranger i lyxklass var det här den lyxigaste och godaste måltiden någonsin. Det var champagne, tryffel, kaviar, kalvbräss, hummer, duva, ostron, foie gras och så vidare. Kan det finnas något godare än ostron och tryffel???

Jag skall försöka beskriva maträtterna lite utförligare men jag är rädd för att mycket av presentationen som gick på danska gick förbi mig.
  1. Först drack vi champagne (naturligtvis tackar man ja när managern frågar...)
  2. Som amuse-bouche fick vi ostpuffar
  3. Har tydligen glömt en hel del och måste konsultera Juhuu innan jag fortsätter detta inlägg.
Återkommer.

1 kommentar: