tisdag 24 maj 2011

Drömmar

Jag har alltid fantiserat och dagdrömt. När jag var liten levde jag ofta i två världar. Den ena var vardag med skola, stor familj och en massa måsten. Den andra var spännande, rosaskimrande och salig. Och jag drömmer fortfarande. Det är den bästa vardagsflykten/nöjet och ett fantastiskt växthus för kreativitet. Ibland driver jag en restaurang, ibland bor jag i en stor röd prästgård, ibland odlar jag all mat jag äter, ibland viker jag filtar och kokar ris på en flyktingförläggning.

En av alla dessa drömmar har jag fantiserat om i sisådär 15 år. Nu har jag bestämt att tiden är inne för att förverkliga den. Det är olidligt spännande och kräver hårt arbete. Men livet är till för att levas. Inte bara drömmas om.

Är du en drömmare?

2 kommentarer:

  1. sara spetsfabriken24 maj 2011 kl. 19:01

    nej vad spännande! hoppas man snart får veta vad som ska gå i uppfyllelse. :)

    jag är väl en sorts realistisk drömmare.

    SvaraRadera
  2. Det kommer nog att dröja ett tag innan drömmen förverkligas men sen ska jag berätta :)

    SvaraRadera