måndag 21 mars 2011

Resebloggen - städerna vi besökte

1. Stockholm (4/5)
På vägen till Lund stannade vi en halv dag i Stockholm. Jag skulle gå på loppis och besöka Stockholms vackra stadsbibliotek. Istället rörde jag mig på området Drottninggatan, Kungsgatan och Sergels torg. Och vad jag gjorde där kan du säkert lista ut...

2. Lund (2/5)
På torsdagskvällen möttes vi av ett mörkt, snöslaskigt och öde Lund. Trötta och hungriga kändes Lund fientligt inställd. Men det blev bättre. Staden är fylld av små, vackra stenhus och våra resemål (två kyrkor) gjorde väl i från sig. Just nu har jag ingen avsikt att återvända, åtminstone inte för att turista.

3. Köpenhamn (5/5)
Vi valde att överge Lund i förtid och spenderade mera tid i Köpenhamn än vi planerat. Och det visade sig vara ett fantastiskt beslut. Ett stenkast från Nyhavn (bilden) bodde vi och vi utforskade staden till fots. Och jag vill redan tillbaka. Jag är inte färdig med Köpenhamn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar