lördag 31 december 2011

2011

2011 har varit ett händelserikt år. Mycket sorg och mycket glädje. Både kriser och drömmar. Passioner och gråa dagar.

JANUARI
Året börjar fint. Jag är lite bräckligare än vanligt den här våren. Några insikter gör ont.

FEBRUARI
Jag jordfäste fammo. Det kändes fint. Fammo fick äntligen ro. Döden var en vän.

MARS/APRIL
Jag och Juhuu åkte på äventyr. Lund och Köpenhamn. Först var det slaskigt och klaustrofobiskt. Sen blev det utsökt gott och fantastiskt.

MAJ
Skribaförnyelsen får slutgiltigt grönt ljus. Maj är en stressig jobbmånad.

JUNI
Skribaläger gånger två. Tycker att det är hur roligt som helst. Skriftskolan återfår en plats på tre-i-topp listan på jobbsaker jag gillar allra mest.

JULI
Fem underbara veckor villaliv. Jag badar bastu och simmar varje dag. Läser massor. Njuter.  La Pompadour, L och Juhuu kommer på besök.

AUGUSTI
Villalivet fortsätter tills det blir dags för Juhuus kräftskiva. Gustavs är vackert. När jobbet börjar känns det som om hösten är här. Tidigare har jag alltid sagt att hösten är min favoritårstid. Men nu tvekar jag. Villaliv är så otroligt skönt på sommaren. Och en riktigt snörik och lagom kall vinter får också båda tummarna upp.

SEPTEMBER
Firar med välgörenhet. Inleder exilafen som är en kurs som ger behörighet att jobba som kyrkoherde. En ung vän omkommer i en motorcykelolycka. Livet vänds upp och ner.

OKTOBER
En ännu yngre vän insjuknar i cancer. Vänner förlorar anhöriga. Hösten blir en stark påminnelse om hur skört livet är. Hur oerhört viktigt det är att ta tillvara varje minut.

NOVEMBER
Årets stressigaste jobbmånad. Kollega sjuk och gudstjänstförnyelsen står på tröskeln. Mitt i all stress vet jag ändå att jag har världens roligaste jobb. Vi visionerar och planerar skribaförnyelsen.

DECEMBER
Stressen avtar. Avlägger examen i ledning av församlingsarbete. En av de roligaste och mest givande kurser jag deltagit i. Firar jul med 10 gudstjänster på 7 dagar. Ändå är det inte stressigt alls. Ikväll väntar årets sista fest. DP hos F&S. Undrar hur många rätter det blir? 12?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar