onsdag 14 september 2011

Förkylningsstatusar

Det kryllar av dem. Förkylningsstatusarna på facebook. Och jag är inte så säker på att jag gillar dem. Självklart vill jag uppmuntra mina förkylda vänner. Självklart vill jag visa empati. Men varje gång jag läser att människor blivit förkylda ifrågasätter jag min egen hälsa. Jag känner efter hur jag själv mår. Jag tänker att det är så många som nu är förkylda att snart blir nog jag också sjuk. Och eftersom jag tror att inställningen, tanken, själsfeelisen är intimt ihopkopplad med kroppen tror jag att förkylningar smittar också via facebook.

Så jag röstar nej till förkylningsstatusar och ja till hälsostatusar. Jag vill ha mera statusar där vi uppdaterar hur bra vi mår. Hur mycket energi vi har i kroppen. Vilken skön känsla som infinner sig efter ett träningspass.

Är du med?

1 kommentar: