fredag 14 september 2012

Kreativitet och ork

Jag gillar att vara kreativ. Försöker hela tiden hitta på nya idéer och lösningar. Skapar gärna vackert av trist. Desto mer kreativ jag är desto mer kreativ blir jag. Nya idéer föder i sin tur nya idéer. Det tar aldrig slut. Bra så!

Kreativitet föder energi. Massor av energi. Och lust. Det blir så mycket roligare när man får hitta på nytt och skapa vackert.

Men kreativiteten kombinerad med en alltmer utpräglad J-personlighet (se här*) gör att mina idéer sällan förblir idéer utan jag väljer ofta att förverkliga dem.

Det här är ett bra drag ifall man vill få mycket gjort, ifall man vill vara effektiv, ifall man vill förändra världen.

Det här är ett uruselt drag ifall man vill ha ork och tid kvar till annat. Som att vårda relationer, läsa långsamma böcker, spatsera på stan, dansa av hjärtats lust, gå på kalas.

* Jag är en kombination av ENTP och ENTJ. Starkt E, medelstarkt N, svagt T (nån enstaka fler procent än F) och det lutar allt mer mot J än P (i jämförelse med en del andra P-människor jag känner är jag så J).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar